Doba koronavirová a práce z domova

Když jsme letos v lednu začínali naši další auditní sezonu, nečekali jsme, že se nám její konec tak trochu zvrtne. Někteří z nás sledovali už od začátku situaci v Číně, a určitě si říkali „to je daleko, to se nás týkat nebude“. První případy v ČR na sebe ale nenechaly dlouho čekat a nás, kvůli naší bezpečnosti, zanedlouho poslali domů.

Z kuchyňského stolu kancelář

Na homeoffice jsem se ocitla první já, avšak vzápětí následovali i ostatní členové rodiny a každý si na práci přál klid. Jelikož doma nemáme pracovnu, musel si každý zbudovat svou provizorní kancelář - například manžel pracoval z postele, já se přesunula ke kuchyňskému stolu. Samotná práce se ale od mého každodenního kancelářského života moc nelišila. V ASG pracujeme s auditory na dálku, proto pro nás nebyl až takový rozdíl jestli sedíme doma či v kanceláři.

Výhody a nevýhody

Jako největší výhodu bych určitě vnímala ranní vstávání. Aneb komu by se nelíbilo vstávat za deset 8 a s uvařenou kávou, mnohdy ještě v pyžamu, usedat k počítači. Taky mi přišlo, že jsem toho za den zvládla více než běžně v kanceláři. Během dne mě nikdo nerozptyloval, nezdržovala jsem se při klábosení s kolegy u kávovaru apod. Produktivita mi tedy trochu klesala k večeru, kdy ostatní členové rodiny již s prací skončili a já, při naší sezónní desetihodinové pracovní době, musela ještě pracovat. Náplň práce se ale nijak nezměnila. Jediným zádrhelem mohla být potřeba si něco vytisknout nebo oskenovat. Kdo doma nemá tiskárnu a skener, musel práci, kterou běžně děláme na papír (např. kontrola účetní závěrky, výkazů apod.) dělat elektronicky. Sice jsme šetřili lesy, ale jinak je určitě jednodušší a rychlejší načmárat dvacet fajfek na papír, než jednu dvacetkrát zkopírovat v PDF. Méně zkušeným kolegům mohla také chybět možnost obrátit se s prosbou o radu na kolegu sedícího vedle či na svého teamleadera. To se vždycky lépe a rychleji řeší napřímo, než přes zprávu či videohovor.   

Všehovšudy jsme doma strávili skoro tři měsíce. Tři měsíce v rámci kterých nám firma poskytovala na pravidelné bázi informace o vývoji koronaviru a jeho dopadu na naši firmu. Tři měsíce, za které jsme bohužel přišli o jarní group meeting, ale v rámci kterých jsme překonali výzvu digitalizace a rozvoje komunikace na dálku (nejen s klienty). Zkrátka se nám zcela změnil pohled na práci z domova.

Jestli jste i vy připraveni čelit takovým výzvám, mrkněte na seznam volných pozic a dejte nám o sobě vědět.