Všichni stranou – mileniál v KPMG

Práce by měla mít smysl. Chci, aby se mnou bylo jednáno s respektem! Potřebuji čas na sebe a své koníčky. To a spoustu dalšího vyžadují nejenom mileniálové, ale spousty dalších lidí z nově nastupující generace. Jak může někdo takto smýšlející vydržet v korporátu, potažmo v KPMG? Povím vám to, protože se považuji za jednu z nich – tedy, jednu z vás.

Kdo je mileniál?

O mileniálech je spoustu definicí – mě se nejvíce líbí ta, kde je „zvláštní živočišný druh“. Více říkající definice však může být „je to generace narozena zhruba od osmdesátých let minulého století do roku 2000“. Typičtí mileniálové si jdou za tím, co si zamanou, rádi cestují, poznávají nové věci, sbírají zážitky, mají osvojené současné technologie, peníze jsou pro ně hlavně prostředkem k užívání si života. Pracují, aby se jim dobře žilo, avšak nehodlají pro zaměstnání obětovat vše. Svého osobního života si cení. To je zhruba to, co jsem se o Mileniálech dozvěděla a uvědomila jsem si, že to na mě perfektně sedí.

Přežije mileniál v korporátu?

To je zásadní otázka a mojí odpovědí je: záleží… :) Záleží na přístupu seniornějších kolegů k vám a na kultuře organizace. V KPMG je nastíněna přátelská atmosféra tykání a dosud jsem měla štěstí na manažery, kteří pro úděl mileniála mají pochopení. Co tedy v práci potřebuji a jak se KPMG daří mi mé potřeby plnit?

„Bigger picture“, aneb důvod proč to dělám

Mám zadanou práci. Je z ní zřejmé co mám udělat, jak a do kdy. Jo. Jasně. Ale proč? K čemu to bude sloužit? Co se bude dít potom? Pro koho to je? Jaký je smysl? Ze začátku jsem se bála dotazovat na otázky, které s úkolem bezprostředně nesouvisí. Nedostatek informací však negativně ovlivňuje výsledek mé práce. Jak se navíc ukázalo, proaktivitu a dotazování naopak (nejen) manažeři oceňují. Nyní, když mě někdo zapomene do úkolu zasvětit, honem vyzvídám více.

Být si rovní

Když se ke mně chová někdo direktivně, nemám chuť zadaný úkol splnit. V Management Consultingu můžete pracovat na různých projektech s různými manažery a je i v jejich zájmu chovat se k vám tak, abyste s nimi chtěli pracovat na dalších projektech. Sami dobře ví, že rovnocenný přístup zaručí větší pocit sounáležitosti a lépe odvedenou práci.

Plné nasazení

Chci být potřebná. Když jsem v práci, tak chci opravdu pracovat a nechat za sebou nějakou hodnotu.  Ráda si nechávám čas na sebe, ale když je potřeba něco dodělat a vidím v tom smysl, jsem ochotná a ráda zůstanu v práci déle. Nechci zklamat sebe, tým a ani klienta. Ten pocit úspěšně splněné práce je pak k nezaplacení a věřte, že vaše píle a nasazení se zde neztratí. No a za odměnu hurá na pivko!

Odměna

U piva a výplaty to samozřejmě nekončí. Jak jsem zjistila, nejvíce mě „nakopne“ a namotivuje to, když někdo mojí práci ocení a pochválí. Možná to někomu zní jako chabá odměna, ale já mám najednou ohromnou chuť pracovat dál a být ještě lepší. K takovým lidem máte najednou úplně jiný vztah a baví vás s nimi pracovat. A takových lidí tu je naštěstí dost :)

Pokud jste si mysleli, že pravý mileniál do korporátu nepatří, tak doufám, že jste změnili názor. Všichni víme, že práce je hlavně o lidech. A v KPMG jsme si toho vědomi. Proto je přístup lidí zde tak fajn. Pokud to máte podobně jako já, tak omrkněte naše volné pozice a přidejte se k našemu týmu mileniálů!