Zpět na články

Tvoje první zakázka v KPMG

Prošel jsi několikatýdenním školením, více či méně úspěšně složil první z ACCA zkoušek a teď je tu konečně den D a okamžik O: první zakázka. Jak to celé probíhá?

Ještě před samotným startem zakázky se spojíš s Inchargem. Tedy člověkem, který na místě zakázku vede. Je takovým nepsaným pravidlem, že nabídneš svou pomocnou ruku. Například zarezervuješ auto nebo vyzvedneš tiskárnu. V lepším případě jsme již od klienta obdrželi nějaké podklady a můžeš je začít zpracovávat. Zapíšeš si do kalendáře, kdy a kde máš být, a nadšením nemůžeš dospat.

A teď je tu konečně den D a okamžik O: první zakázka.

Klient vítá celý auditní tým KPMG s úsměvem na rtech. Oblíbenou větou klientů je, že ,,vše jde, jak bylo naplánováno a od loňska se nic nezměnilo“. Spokojeně se tedy usadíš do prostorné zasedačky, nabídneš si kávu a drobné občerstvení. Incharge si začne s týmem objasňovat zadané úkoly. Jste na interimu (předauditu) a dostáváš za úkol zmapovat proces nákupu. Prostuduješ si podklady a vyrážíš na schůzku ke klientovi. Někdy to může být paní účetní, jindy si povídáš přímo s ředitelem podniku. Po úvodním přeptání "jak se mu daří" jej požádáš, zda by mohl popsat daný proces. Po prvních slovech: ,,Od loňska se nic nezměnilo“ se v tvé duši rozprostře nevídaný klid. Avšak velice brzy zjistíš, jak málo pravdy je na tomto tvrzení. Píšeš si poznámky jako divý. Snažíš se domyslet veškeré detaily a přeptat se na "What could go wrong". Tedy skulinky v procesu, kde může nastat nějaká chyba. Ať už nechtěná či záměrná. Uf, procesu jsi porozuměl. Klientovi děkuješ, podáváš ruku a odcházíš.

Vítězně vcházíš do zasedačky, kde sedí tvůj tým.

Inchargovi sděluješ svá zjištění. Společně se nad procesem ještě jednou zamyslíte. Stanovíte si kontroly, které budeš provádět. Pracovníka auditované společnosti požádáš o podklady a začneš zpracovávat. Nejde to. Tak úplně tomu nerozumíš. Nevíš, na co kliknout. Ptáš se. A to celé znovu. Nebudu ti nic nalhávat, takhle to jde až do konce zakázky.

Pes aspera ad astra (přes překážky ke hvězdám)

Naštěstí jsou incharge i ostatní členové týmu nápomocni a velice ochotni poradit ti s tím, jak dotáhnout práci zdárně do konce. V závěru zakázky svou práci odevzdáš. V pořádku, odkontrolováno. Tvé pocity jsou rozpačité.

Odvážně se zeptáš Incharge, jak by tvoji práci ohodnotil. Nadechne se a…

Chválí. Je mile potěšen tím, že jsi ještě před samotnou zakázkou nabídl pomocnou ruku. Ocení tvé komunikační dovednosti a práci s klientem. Vždyť jsi byl schopný dostat potřebné podklady včas a odvést dobrý kus práce. Dostáváš pochvalu také za to, že se nebojíš ptát. Naopak. Špatně by bylo mlčet. A že jsi udělal chybu? No výborně! Taky jsi ji opravil a něco nového se přiučil.

Cítíš se jako šampión.

S hlavou vztyčenou se jdete s inchargem a celým auditním týmem rozloučit s klientem. ,,Naviděnou, tak zase po novém roce!"

A jestli se chceš podobnou zkušenost získat už při škole, pošli nám CVčko. Právě hledáme stážisty k nám do auditu!

Volné pozice