Pět tipů, jak si ochočit LinkedIn

V prvním díle miniseriálu o osobním brandu se společně se podíváme na to, jak si založit a vymazlit profil na sociální síti LinkedIn. Přečtěte si prvních pět tipů.

1. Založte si ho

Založit si profil na LinkedInu není žádná raketová věda. Klasická registrace „email + heslo“, kterých jste už za svůj život udělali desítky. Dokonce stačí LinkedIn propojit s Facebookem a máte hotovo na pár kliknutí.

2. Zadejte svoje jméno

Úplně první informace, kterou po vás LinkedIn bude chtít. Pokud nejste umělci nebo brazilští fotbalisti, použijte celé oficiální jméno. Ideálně to, které máte v občance.

3. Nahrajte vhodnou fotku

Máte psa, výstavní figuru, rádi paříte a poslední dovolenou jste strávili na Kapverdách? Tak přesně tohle by mělo tvořit 0 % z vaší profilové fotky. Naopak minimálně 60 % by měl zabírat váš obličej a zbytek neutrální pozadí. Každý schopnější smartphone dneska zvládne portrétní režim, takže se klidně cvakněte doma u zdi a máte vyhráno. Tvařte se uvolněně, mile a inteligentně. Duck facy, filtry a další speciality nechte třeba Instagramu.

4. Vyplňte správně Motto

V české verzi je sekce pro představení se (tzv. headline) nazvaná trošku nešťastně jako „motto“. Naštěstí už tenhle název po nejnovějším updatu z profilů postupně mizí. Ne, opravdu to není místo pro motivační citát ani jiná moudra. Defaultně se vyplní názvem pozice a firmy. Pokud zrovna nikde nepracujete, nebo se prostě chcete odlišit od ostatních, přidejte si do headlinu název dreamjobu či popis toho, co můžete (firmě/pracovnímu trhu/světu/vesmíru) nabídnout. Nezapomeňte na klíčová slova.

5. Vytvořte si vlastní URL

LinkedIn vám při založení profilu vygeneruje URL adresu ve stylu https://www.linkedin.com/in/df5ajdl8zfe. To samozřejmě nechcete. Takže si upravte koncovku URL ideálně ve tvaru jméno-příjmení. Tuhle funkci najdete překvapivě v sekci „Upravit veřejný profil a adresu URL“.

Dalších 5 tipů najdete tady.