Zpět na články

Naše programové vybavení

Kromě klasického wordu a excelu se u nás setkáte se spoustou dalších programů, bez kterých bychom se při své práci neobešli. Některé jsou, v různých obdobách, používané i v jiných společnostech, jiné máme zase šité přímo na míru našemu auditu. Pojďme se tedy podívat na souhrn těch nejvíce používaných.

Dobrá komunikace je základ

Každý den dostáváme několik desítek emailů a těmi se musíme prokousat. S tím nám pomůže, jistě všem známý, kamarád Outlook, ve kterém si nastavíme např. filtry pro vytřízení běžných informativních mailů. Také nám do něj chodí nejrůznější pozvánky a remindery na nadcházející akce a schůzky. Pokud s někým potřebujeme komunikovat svižněji, použijeme Skype a nebo si lehce zavoláme přes Cisco Jabber, díky němuž se dovoláme auditorům, i když nejsou zrovna online, na jejich pracovní telefony. A do konce března 2020 všichni naběhneme na Teams, který nahradí Skype. Co se týče komunikace, nevidím v tom rozdíl, avšak Teams bude promakanější - budeme moci vytvářet pracovní skupiny, psát si svůj či skupinový To do List, sdílet soubory apod.

Práci si zapisujeme

Čipy na docházku sice nemáme, ale i tak si ji vedeme elektronicky. Každý den si do Timesheetu zapisujeme práci pod kód zakázky, na které jsme zrovna pracovali. Kromě toho se můžeme podívat i na čem a s kým budeme pracovat v následujících dnech/týdnech – k tomu slouží Retain. Kromě práce jsou v Retainu zaznačeny i nejrůznější školení či firemní akce, a také si tu žádáme o dovolenou, vybírání přesčasů apod. Prostě takový malý kalendář.

ServiceDesk

U nás v ASG fungujeme tak, že pokud v Retainu zrovna nemáme žádnou dlouhodobou rezervaci, tak se řídíme dle ServiceDesku, kam nám auditoři zadávají takové pracovní „jednorázovky“. ServiceDesk zároveň slouží jako seznam úkolů a přehled, kolik toho máme na práci. Podle toho jasně víme, jestli máme plné ruce práce, nebo volnější režim a prostor pro náhlé ASAP úkoly.

Euréka, eAudit

Tady už se dostáváme na vyšší level – programy konkrétně pro auditní záležitosti. Euréka nám slouží ke tvorbě výkazů. Jednotlivé účty z hlavní knihy si v ní rozřadíme do výkazových pozic a kontrolujeme, zda jejich součet sedí na výkazy sestavené klientem. Z Euréky pak můžeme nahrávat balance do eAuditu, který slouží jako takový šanon na zakázku. Veškerá auditní dokumentace se do něj zakládá a po ukončení auditu archivuje. Zakázku tak máme na jednom místě a snadno po ruce.

KPMG portál

Pokud nevíme kudy kam, obrátíme se na KPMG portál – slouží jako takový rozcestník, odkud se dostáváme k dalším potřebným sekcím. Nejvíce tu však využíváme Templaty. Všechny auditní dokumenty, které připravujeme, mají svou předepsanou strukturu a obsah – a takovéto vzory najdeme právě na portále. Další často využívanou sekcí je seznam s odkazy na nejrůznější databáze a vyhledávací portály.

Echo

Pokud si rádi počtete, tak je pro vás Echo jako dělané. Najdete na něm veškeré novinky, co se v KPMG děje, ale také krátké zprávy, kalendář pořádaných akcí, odkazy na často hledané sekce nebo třeba typy kam si skočit na oběd.

Pokud vám toho přijde hodně a nemůžete se v tom pořádně zorientovat tak nezoufejte – pokud se rozhodnete přidat k nám, do všeho vás zasvětíme!

Volné pozice