Zpět na články
Accounting Services & Payroll

Moje začátky v KPMG

1. srpna 2018

V KPMG se považuji za nováčka, i když tomu v listopadu bude rok od doby, co jsem nastoupila do oddělení Accounting Services and Payroll (zkráceně ASP) na brněnské pobočce. V tomto článku ti povím, jak jsem se vypořádala s nástupem do své první práce.

Konec studentského života

Po složení státnice v červnu 2017 jsem si užila poslední prázdniny, které utekly jako voda, a po nich nastal čas zařadit se mezi pracující. Byla to pro mě velká změna odhodit status studenta a bezstarostný studentský život. Skončily časy, kdy se člověk musel ve škole ukázat párkrát týdně na půl dne, a když se mu fakt hodně nechtělo, tak tam prostě nešel (a netvrď mi, že se ti to nikdy nestalo). Místo toho je vystřídalo ranní vstávání a pevný režim. Člověk dostane 22+3 dny dovolené, se kterými musí hospodařit po celý rok. Oproti třem měsícům prázdnin na vysoké je to docela změna.

První den v ASP

Jaké byly moje první dny a měsíce? Překvapivě vlastně docela fajn. Musela jsem si zvyknout na ranní vstávání a fakt, že si nemůžu udělat volno, kdy se mi zachce, ale jinak šlo vše celkem hladce. V den nástupu jsem byla trochu nervózní, přece jen šlo o mou první opravdovou práci, když nepočítám brigády z dob studentských let. Moje obavy byly ale zbytečné, v KPMG panuje přátelská atmosféra a všichni si tykáme. Už po pár minutách v naší kanceláři ze mě spadl ostych a cítila jsem se v práci příjemně. První den jsem musela vyřešit nějaké administrativní záležitosti spojené s nástupem, ale potom už nastal čas seznámit se s účetním softwarem, který používáme. Ze začátku to byl trochu boj, ale ochotné kolegyně mi hodně pomáhaly.

Práce, práce, práce

A co práce jako taková? Jako junior jsem byla k dispozici zkušenějším kolegyním, kterým jsem pomáhala s jejich zakázkami. Ze začátku jsem se musela neustále na něco ptát, ale holky byly trpělivé a vše mi (někdy i opakovaně) vysvětlily. Jak říká moje milá kolegyně Mirka „žádný dotaz není hloupý, jediný špatný dotaz je ten nevyslovený“. Práci po mně vždy zkontrolovala zkušená účetní, která mi práci zadala a upozornila na chyby. Postupem času jsem se aktivně zapojila do práce na jedné z velkých zakázek a převzala část agendy, kterou teď zpracovávám pravidelně. Od října se ze mě stane Accounting/Payroll Consultant 1 a má náplň práce se zase trochu změní. O tom si ale povíme někdy příště.

Taky prožíváš své poslední prázdniny? Přihlas se ještě na jednu z naších volných pozic a přidej se k nám!

Zpět na články

Mohlo by tě zajímat

Nestíháš číst? Dej nám svůj e-mail a ty nejzajímavější články ti pošleme rovnou do schránky!