Konzultantem v době koronaviru

Zvláštní koronavirová doba s sebou přináší celou řadu restrikcí a opatření, které se nějakým způsobem dotýkají každého z nás, nejinak je tomu i v consultingu. Jsem si téměř jistá, že už jste si přečetli celou řadu článků o tom, jak firmy posílají své zaměstnance na home office, že jiné firmy dokonce zvažují možnost trvalé práce z domova a dozajista vaší pozornosti neunikla ani celá řada článků o tom, jak zůstat při práci z domova (nebo při online výuce) stále produktivní.

Jedna věc je teorie, druhá praxe

Ani mě tyto články neminuly, avšak jedna věc je něco doporučovat a druhá věc je daná doporučení praktikovat. V dnešním článku vám tedy zkusím nastínit všechny plusy a mínusy, klady a zápory či výhody a nevýhody, které koronavirus přinesl nám konzultantům a jak se nám v této době vlastně žije.

Klady

Konec dojíždění a delší spánek – snížení času, které strávíte dojížděním do práce, z práce, za klienty nebo kamarády můžete využít k delšímu spánku.
Online meetingy – určitě vám neuniklo, že první jarní vlna pandemie s sebou přinesla obrovskou míru digitalizace, digitální jsou teď snad všichni. Vyjma veřejné správy, ale na její digitalizaci přestali čekat už i ti nejodvážnější z nás.
Domácí pohodička – co si budeme, tepláky, mikina, gauč, křeslo a full time přístup do lednice…
Variace prostředí – v dnešní poměrně mobilní době můžeme meetingy trávit třeba na zahradě nebo na druhé straně světa, tedy alespoň tam, kam máme ještě povolený vstup – třeba Mexiko!

Zápory

Poruchy soustředěnosti – zdá se, že koronavirovou dobu pojala celá řada lidí jako ideální dobu k vylepšování svých domů, a tak denně slyšíte sousedy vrtat, bourat a pak zase stavět. Za největší challange pak považuji zůstat profesionální i ve chvílích, kdy to vypadá, že vám soused snaží sbíječkou prorazit ze vašeho obýváku.
Kafe! – jestli jste milovníkem dobré kávy a máte v kanceláři přístup ke skvělé kávě jako my, začne se vám brzy stýskat po vašem nejlepším příteli – kávovaru. Jasně, většina z nás si kávu může udělat i doma, ale alternativní způsob přípravy dobré kávy vyžaduje čas a ten vy mezi meetingy většinou nemáte.
On-line meetingy – ano, jsou uvedené i mezi klady, ale každá mince má dvě strany. S rostoucím homeofficem a nemožnosti sdílení některých věcí osobně, ať už s klienty nebo kolegy vám stoupá denní počet hovorů. Bohužel někdy až tak, že celou svou pracovní dobu strávíte „na callech“ a samotnou práci doháníte pozdě večer nebo brzy ráno.
Kolektiv – klidně se prohlašujte za největšího introverta v širokém okolí, ale v tak skvělém kolektivu jako máme my, by se vám taky začalo stýskat! :)

Určitě by se dala najít celá řada dalších kladů a záporů, avšak důležité je se nevzdávat ani v této zvláštní době, která připravila nejen odvětví consultingu zase další výzvu, kterou si troufám říct zvládáme se ctí. A o tom consulting tak trochu je, nikdy nevíte, jakou výzvu vám nový den přinese. Protože těch výzev je teď docela dost, hledáme spoustu šikovných studentů i absolventů do našich poradenských týmů. Pokud tě baví zdolávat výzvy a zajímáš se o consulting, určitě nám o sobě dej vědět. Jestli máš jakékoliv dotazy, nebo tě zajímá víc o práci v Management Consultingu, kontaktuj mne třeba přes LinkedIn.