Dobro v době koronavirové

Přemýšlíte, jak naložit s volným časem než se otevřou brány vaší školy? Co takhle věnovat své síly či zkušenosti na dobré účely? Nejenže budete mít dobrý pocit, ale také můžete získat spoustu cenných dovedností, které uplatníte i v pozdějším zaměstnání.

Kolegyně z oddělení CSR pro vás připravily tipy na aktivity, do kterých se můžete zapojit.

Pomoc sousedům

Na portále Pomáháme Praze se můžete zaregistrovat do databáze dobrovolníků a pomáhat seniorům, hendikepovaným nebo jinak znevýhodněným spoluobčanům. Pro mimopražské je alternativou např. Sousedská pomoc, kde si vyberete, zda se chcete angažovat jako pečovatel, dispečer, kurýr nebo švadlena. Přímý inzerát s nabídkou pomoci můžete zveřejnit také na portále Pomoc do domu. Zapojit se různými způsoby napříč celou ČR umožňuje taky stránka chcipomoct.cz, kterou má na svědomí brněnské Akademické centrum studentských aktivit.

Bonusový tip pro studenty MUNI najdete tady.

Pomoc (nejen) zdravotníkům

S nedostatkem ochranných prostředků můžete pomoci prostřednictvím iniciativ Česko šije roušky nebo Roušky všem. Pokud už máte doma našito do zásoby a rádi byste se podělili, zkuste mapu potřebných míst.

Neumíte šít a máte doma 3D tiskárnu? Super. Můžete si vytisknout vlastní štít či respirátor, a ten pak darovat potřebným. Víc v téhle facebookové skupině.

Nemocnice se však potýkají nejen s nedostatkem pomůcek, ale také s nedostatkem dárců krve. Podívejte se, jestli jste vhodnými dárci, a navštivte nejbližší transfúzní stanici.

Pomoc hlavou

Pomáhat můžete také z pohodlí a bezpečí domova. Jestli vás baví data, mrkněte na akci Data proti COVID, kde se můžete zapojit do různých projektů bojujících s koronavirem. Chytré appky pro záchranné složky, spatial analytiky, analýzy dat ze zdravotnictví, chytrá callcentra, informační portály… To je to, oč tu běží.

Nic vás nezaujalo?

Zkuste kontaktovat svoji nejbližší/nejoblíbenější neziskovku nebo sociální zařízení. Určitě se domluvíte.

A na závěr - nemáte-li čas či možnost pomoci, zůstaňte jednoduše doma. I sezením na gauči totiž můžete zachraňovat životy.