Zpět na články

Co na sebe na pohovor?

Dělají šaty člověka? Určitě! Pohovor u nás není výjimkou. Správný výběr oblečení ti může pomoci již při příchodu na pohovor udělat dobrý první dojem. Čím se tedy při výběru outfitu řídit?

Pohovor je vůbec prvním osobním setkáním se zástupci firmy, ve které bychom chtěli pracovat. Proto bychom vždy měli volit takové oblečení, v němž budeme působit profesionálně, ale zároveň budeme sami sebou. Je dobré se zamyslet nad tím, čemu se společnost, v níž se ucházíš o práci, věnuje a jestli má vytvořená nějaká pravidla pro oblékání, neboli dress code, kterými bychom se mohli řídit.

Elegance i pohodlí

Dalším důležitým kritériem pro výběr oblečení na pohovor je pohodlí. V oblečení, které tě bude škrtit a bude ti v něm horko, se pravděpodobně nebudeš příliš dobře soustředit na komunikaci s tvými budoucími kolegy. Navíc, dnes už i elegantní oblečení může být pohodlné. Stačí zvolit košili z kvalitních materiálů, v níž tě nebudou polévat pocity horka či dobře střiženou sukni, která tě nebude škrtit v pase.

Méně je více, ale neplatí to u délky sukně

Obecně lze říct, že nic nezkazíš kalhotami nebo sukní v tmavších barvách. Pokud se chystáš na pohovor do společnosti s méně formálními pravidly oblékání, můžeš zvolit i jednoduché tmavé džíny a kvalitní tričko bez nápisu v decentní barvě. Rozhodneš-li se pro sukni či šaty, jejich délka by měla končit u kolen nebo těsně nad nimi. U doplňků vždy platí - méně je více.

A jak se oblékáme u nás v KPMG?

Pokud nás přes den čeká důležitá schůzka s klientem nebo obchodním partnerem, volíme oblečení ve stylu business formal, pro který jsou charakteristické dobře padnoucí oblek, kostým nebo šaty v tmavě modré či šedé barvě, jež se pro denní schůzky hodí více než černá. Pro běžný den v kanceláři nosíme business casual, kam patří třeba i kalhoty, saka, šaty a sukně ve světlejších barvách nebo košile s jemným vzorem. Pátky se u nás nesou v duchu smart casual – tedy košile, trička s límečkem, šaty, sukně či kalhoty libovolné barvy a vzoru.

Třeba s námi jednou na schůzku s klientem vyrazíš. Podívej se na seznam volných pozic a dej nám o sobě vědět. 

Volné pozice