Zpět na články

Co mě čekalo před nástupem do Risk Consultingu

Už je to rok, co jsem se rozhodla pro změnu práce. Z menší firmy, kde jsem vypomáhala s běžnou účetní agendou, jsem odešla do consultingu v KPMG. Kdybych se měla znovu rozhodnout, udělala bych to znovu.

Čas na změnu

Blížily se státnice, bakalářku jsem měla skoro dopsanou, a tím pádem začala přemýšlet, jaké budou moje další kariérní kroky. Pokládala jsem si otázky typu „Jak se bude vyvíjet moje kariéra v případě, že zůstanu tady na pozici asistentky účetní?“, „Kam se můžu posunout v případě, že změním zaměstnání?“, „Co bych přesně chtěla dělat v práci?“. Byly to týdny přemýšlení doprovázené mnoha diskuzemi se zkušenějšími kamarády, přítelem a příbuznými. Nakonec jsem se rozhodla, že začnu hledat nové zaměstnání. Bylo pro mě důležité, aby to byla práce:

  • ve velké společnosti, která poskytuje širokou škálu služeb (aby náplň práce byla co nejrozmanitější),
  • převážně s mezinárodními standardy vykazování (IFRS a US GAAP),
  • dává možnosti pracovat jak v kanceláři, tak z domova,
  • v týmu zkušených kolegů, od kterých se budu moci naučit tomu, co mi chybělo na VŠ,
  • ve firmě, která se nestará pouze o prospěch podnikání, ale i o prospěch svého okolí, ať už svých zaměstnanců, či klientů, kteří se na ni obracejí,
  • uspokojuje moje mzdová očekávání.

Proč jsem si vybrala KPMG

S tímto dlouhým seznamem kritérií jsem šla na Veletrh pracovních příležitostí Šance na VŠE a u každého stánku se ptala ambasadorů jednotlivých firem, co nabízí a následně jsem to porovnávala s mým seznamem požadavků. Prošla jsem minimálně 11 stánků, přičemž nejvíc mě zaujala KPMG. Nejen tím, že měla pozici, která je spojená s mezinárodními standardy, ale především svým přátelským a pozorným přístupem od první chvíle. Pár týdnů poté jsem ještě přemýšlela, ale nakonec poslala CV a motivační dopis.

Jak probíhalo výběrko

Výběrové řízení se skládalo ze tří kol – online testy, pohovor s manažerkou, který zahrnoval zpracování case study, a pohovor s partnerem. Největší strach jsem měla z pohovoru s manažerkou a case study, jelikož jsem neměla tušení, co mám očekávat. Měla jsem na vybranou, jestli chci pohovor uskutečnit online, nebo přijít do kanceláře osobně. Rozhodně doporučuji to druhé – takto dostaneš příležitost poznat svého potenciálního manažera osobně a nemusíš se bát, že nastanou technické problémy, které pohovor zkomplikují. Co se týče case study, tak nemůžu říct, co přesně bylo jejím obsahem, ale můžu tě uklidnit – není se čeho bát. Primárně slouží k tomu, aby manažer mohl posoudit, jestli umíš kriticky přemýšlet, jakým způsobem řešíš problémy a jestli dokážeš vymyslet kreativní řešení, na co dáváš pozor a jaká je tvoje odolnost vůči stresu. Poslední část pohovoru za mě byla nejméně formální a sloužila k tomu, aby se partner mohl zeptat na to, co ho zajímá – co se ti v minulé práci nelíbilo, co je pro tebe důležité, abys ses cítil/a v práci dobře. Zároveň je to příležitost se zeptat na cokoli, co tě zajímá a ještě nezaznělo v minulých kolech výběrového řízení. Já se například ptala Pavla Klimenta (Partner odpovědný za Risk Consulting, Chief Operating Officer), jaký je poměr anglicky mluvících klientů a jak často budu potřebovat komunikovat v angličtině.

Kdybyste potřebovali vědět cokoli jiného, neváhejte mě kontaktovat na sociálních sítích. Zároveň se podívejte i na vypsané pozice a na viděnou v kancelářích. :)

Volné pozice