
Jiří Hruš
Associate, Management Consulting
Jirka Hruš studuje program Data a analytika pro business na VŠE, a protože ho vždy zajímal marketing, nastoupil do našeho týmu, který zlepšuje zákaznickou zkušenost. Povyprávěl nám o mezinárodním projektu pro automobilku i poznávání firmy s „buddym“.
V předchozím článku jsem psal o tom, jak probíhá studium magisterského oboru Data a analytika pro business. Pokud tě zajímá, jestli by tě obor bavil, tak se na článek určitě podívej. Svůj aktuální blogový příspěvek zaměřím na povinou praxi.
Součástí dvouletého studia je i povinná semestrální praxe, která u nás slouží jako alternativa k vedlejší specializaci. Mě jako nadšence do marketingu zlákala stáž v týmu Customer & Digital v KPMG. Tato firma velké čtyřky pomáhala celý obor na VŠE založit, takže jsem měl příležitost se se spoustou expertů, kteří v ní pracují, osobně setkat už během studia. Kromě expertízy potenciálních kolegů mě zlákala i různorodost náplně práce a prestiž čtyř modrých písmen.
Ještě před samotným nástupem mě kontaktovala budoucí kolegyně s tím, že bude můj „buddy“ a pomůže mi s orientací ve firmě. Musím říct, že když už jsem znal konkrétního člověka, těšil jsem se na nástup o to víc. Říká se, že první den je důležitý, a ten můj proběhl i díky buddymu na jedničku! Zbytek mého týmu mi byl také nápomocný a kdykoliv jsem potřeboval, tak mi ochotně poradil.
Tým Customer & Digital se zabývá pochopením zákaznických potřeb. Firmám pomáháme úspěšně zvládnout například digitální transformace, které firmy provádějí s cílem zlepšit zákaznickou zkušenost. Já konkrétně pracuji s kolegy na segmentaci zahraničních zákazníků jedné automobilky. Záměrem tohoto projektu je výměna zákaznických dat s jedním zahraničním trhem mimo jiné za účelem plánování komunikačních kampaní. Projekt už generuje první pozitivní výsledky a měl by pokračovat dál. Mojí náplní práce je připrava dat a návrhů, podle čeho bude firma segmentovat, popis jednotlivých segmentů a nyní přiřazování produktů k segmentům. Kromě samotného řešení musíme pro klienta vše důkladně zdokumentovat. Do tohoto procesu se u nás zapojujeme všichni. Já mám primárně na starosti vytvořit tzv. business a datový slovník.
Kromě práce na hlavním projektu je zvykem vypomáhat i na dalších. Já třeba připravoval nabídky pro klienty od prezentace naší firmy až po kalkulaci a stanovení harmonogramu. Také jsem se podílel na sběru dat pro studii 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku, kterou si můžeš přečíst zde. Tuhle studii sepisujeme na základě dotazování 5 tisíc českých zákazníků a na základě výsledků sestavujeme žebříček nejoblíbenějších značek. Možná jsi už o ní slyšel/a, protože její výsledky se každý rok objevují v médiích.
Práce je to skutečně různorodá. Pokud se nějaký projekt rozjíždí, vždy se mě kolegové zeptají, jestli bych se chtěl zapojit a co bych si na projektu chtěl vyzkoušet.
Momentálně chodím do kanceláře zhruba třikrát týdně a občas jsem na home office. Většinou pracuji mezi 20 až 30 hodinami týdně. Hodně to závisí na aktuální fázi projektu. Občas čekáme na dodávku dat, tak pomohu jinde nebo si týden udělám volnější. Synchronizace s výukou ve škole je bezproblémová, protože mám povinné předměty splněné a teď už mi zbývá jen několik málo volitelných. Na odbornou praxi máme přímo vyhrazený jeden semestr, takže pokud studuješ (nebo chceš studovat) to samé jako já, nemusíš mít o svůj volný čas strach.
Škoda by byla nezmínit atmosféru, která v KPMG panuje. I když se občas něco nepodaří podle představ, kolegové vždy myslí pozitivně. To vidím jako velkou míru profesionality. Zažil jsem zde už i svůj první teambuilding, během kterého jsme vyrazili na motokáry a večer na pivo. Týmového ducha utužujeme i na pravidelných společných obědech, kterých se účastní i manažeři.
Pokud tě článek zaujal a ráda bys na příští teambuilding jel s námi, tak mrkni na volné pozice a pošli životopis.
Associate, Management Consulting