Chceš se zlepšovat? Obklop se lidmi se sebereflexí

Marek Slavík působí v Management Consultingu (MC) už čtvrtým rokem. Jako Associate Manager pomáhá klientům pracovat se zákaznickou zkušeností a digitalizací. Na pohovoru se svého budoucího šéfa trochu troufale zeptal na slabé stránky. Co tím sledoval?

Marku, jak ses dostal do MC?

Poslal jsem CV a vyrazil jsem s listem otázek na pohovor. Na recepci mě vybídli, ať se posadím na pohovku a chvíli počkám. Jelikož tehdy probíhala v budově rekonstrukce, byla pohovka pokrytá do očí bijící vrstvou prachu. Zdvořile jsem odmítl s tím, že postojím. Pamatuju si, jak mi problesklo hlavou, že tady o mě asi moc stát nebudou. :)

A co tě nakonec přesvědčilo?

Nikdy jsem nezažil tak uvolněný pohovor. Žádná strojená gesta ani nic podobného. Když jsem se svého budoucího šéfa zeptal, jestli by mu nevadilo prozradit mi některé své slabší stránky, odpověděl mi s úsměvem, že ho kdykoliv trumfnu v angličtině. Říkal jsem si, že pokud se mám někde zlepšovat a kariérně růst, tak s lidmi, kteří mají sebereflexi a jsou si jistí sami sebou.

Dnes jsi součástí týmu Customer & Digital. Můžeš vysvětlit, čemu se věnujete?

Customer odkazuje na to, že učíme naše klienty pracovat se zákaznickou zkušeností. Management velkých korporací je koncovým zákazníkům často vzdálen a při rozhodování se nedokáže plně vcítit do jejich perspektivy. Říkáme tomu provozní slepota. Naší rolí je dostat zákazníka zpět do středu pozornosti firmy. Popisujeme zákaznické segmenty, persony, zákaznické cesty nebo třeba klíčové prvky zákaznického DNA firmy.

Digital navazuje na práci se zákaznickou zkušeností. Moderní zákazník chce být obsloužen digitálně, bez nutnosti chodit na pobočku či někam telefonovat. Právě v tomto duchu upravujeme zákaznickou zkušenost a pomáháme firmám zavést digitální nápady do praxe. Připravujeme změny v oblasti produktů a procesů, navrhujeme obrazovky mobilních aplikací, identifikujeme požadavky na IT a data, a podporujeme firmy při realizaci.

Na čem teď pracuješ?

Pro jednu automobilku navrhujeme způsob, jak kombinovat zákaznická data a data z automobilu k vylepšení zákaznické zkušenosti. Například koncovým zákazníkům posíláme personalizované nabídky doplňkového vybavení pro jejich vůz jako jsou střešní boxy, držáky na kola a jiné. Celý koncept pilotujeme v Polsku.

Na kterou zakázku nejraději vzpomínáš?

Jednou jsme měli za úkol v rámci zlepšení zákaznické zkušenosti navrhnout nový model odměňování pro pobočkové zaměstnance energetické firmy. Zadání znělo, ať si zaměstnanci s dobrou zpětnou vazbou od zákazníků vydělají více, průměrní cca stejně a podprůměrní méně. Byl jsem celkem dlouhou dobu v šoku z toho, jak moc si zaměstnanci na pobočce vydělávají, ale před klientem jsem rozhodně nic nedal najevo. Že se bavíme o čtvrtletních odměnách, nikoliv o měsíčních, jsem si všiml až o pár schůzek později. :D   

Jaká je nejlepší rada, kterou jsi v KPMG dostal?

Jeden kolega mi kdysi řekl: „Snažím se vždy dělat dobrou práci. Jaká z toho padají čísla, řeším až potom“. Držím se toho dodnes a čísla mi padají myslím celkem dobrý!

Co bys vzkázal uchazečům, kteří přemýšlí o práci v týmu Customer & Digital?

Aby se kromě toho, co chtějí dělat, zamysleli také nad tím, s kým chtějí dělat. Každý má trochu jinou představu o tom, jak vypadá kvalitní šéf a fajn kolektiv. Proto je podle mě dobré ujasnit si sám pro sebe, jaké lidi chci mít v práci kolem sebe, abych se mohl kariérně rozvíjet.

Zaujala tě Markova práce? Dej nám o sobě vědět přes vyrostlijsme.cz nebo napiš přímo Markovi na LinkedIn. Do jeho týmu právě hledáme proaktivní kolegy se selským rozumem. Smysl pro humor je velké plus! :)