Akrobacie v KPMG

Víte, co je na KPMG nejlepší? Že slogany nemá jen na ozdobu. Přesvědčit jsem se o tom mohla na vlastní kůži letos v létě, když jsem s elegancí olympijského akrobata předváděla slušný veletoč - z Management Consultingu jsem přecházela do útvaru Marketingu. Jak taková změna probíhá, co na to šéf a jak to celé dopadlo?

Dělat, co mě baví

Když jsem se v patnácti rozhodovala co dál dělat, consulting rozhodně nebyl moje jasná volba (slovy známé reklamy na božský kofeinový životabudič, amen). Ale bavilo mě to, v (tehdy) čtvrtém patře byl moc fajn tým, zajímavé zakázky a období pohody se celkem pravidelně střídalo s obdobím stresu. Přesto jsem po nějaké době začala vnímat, že potřebuju změnu. Spolu s minulým zaměstnáním jsem v Consultingu strávila přes tři roky, moje primární téma (GDPR) se chýlilo ke konci, přicházelo období pohody a já jsem si řekla - tak teď! Zároveň jsem ale věděla, že jsem v KPMG spokojená a do jiné firmy nechci. Jak to tedy celé navléct? Už delší dobu jsem pozorovala práci našeho marketingu a věděla, že jsem dost zdatná ve psaní a komunikaci celkově. V minulosti jsem psala na náš interní portál Echo, nebo tady na vyrostlijsme. Tak bingo, tohle vypadalo naprosto ideálně! Vymyšlený jsem to měla dobře, teď jen to celé realizovat.

Jak na přestup?

První kroky vedly za hlavou KPMG marketingu, Štěpánem. Štěpán byl rád, že jsem se ozvala - zrovna někoho hledají do týmu. Motivovaná jsem jako dalšímu zaklepala na dveře mému Performance managerovi. Měla jsem obavy, jak bude na změnu reagovat (jestli jste někdy prošli rozchodem, tak jistě víte, že dát někomu kopačky je někdy o dost horší, než je dostat), ale obrnila jsem se trpělivostí a argumenty. Obavy byly samozřejmě úplně zbytečné - manager mě nepřekvapil ani nezklamal a plně mě v rozhodnutí podpořil. Shodli jsme se na tom, že je v zájmu všech, abych pracovala tam, kde se mohu nejvíce rozvíjet a kde mohu tím, co umím, také nejvíce přispět. Podobné sezení jsem absolvovala taky na našem HR, kde jsmě si povídalo o průběhu přestupu, o mých cílech a celkové kariérní motivaci.

S upřímností do marketingu dojdeš

Na konci celého procesu mě čekala ještě jedna zkouška ohněm. Představte si senát v Římě (malý a semknutý tým), který vám na konci dá jeden kolektivní palec (nahoru nebo dolů, to podle toho, jak moc se umíte prezentovat). Dostala jsem za úkol se všem kreativně představit a každý z týmu se mě pak zeptal na jednu otázku. Byla jsem sama za sebe a řekla jim vše tak upřímně, jak to jen šlo (i když to byly záludné otázky, třeba "Kočka nebo pes?", nebo "proč jsi z Brna?"). A zafungovalo to. 

Za deset minut už mě Štěpán přišel přivítat v novém patře, oddělení, týmu, atmosféře i náplni práce. Teď jsem v novém týmu šest měsíců a je to strašně fajn - všechno je nové, přitom důvěrně známé. Já jsem spokojená sama se sebou, že jsem se "rozhoupala" ke kariérní změně a taky s tím, že mě v KPMG všichni podpořili. Ukázalo se, že naše interní slogany nejsou prázdné fráze, ale když člověk potřebuje, tak opravdu fungují.

Můžeš to u nás zkusit taky, podívej se na volné pozice!