Zpět na články

Přechod ze stáže na full time

Opět bych se rád podělil o své zkušenosti z auditního okénka. V minulém článku jsem popisoval rozdíly mezi stáží a práci na full time, který spoustu z vás zaujal! V březnu jsem z pozice stážisty přešel na full-time. Jaké jsou hlavní změny?

Ta odpovědnost…

První a zásadní změna je ta, že cítím větší odpovědnost. Že už mám jednu auditorskou sezónu za sebou a měl bych znát postupy naší práce. Naštěstí to není až tak vážné a všichni nás berou jako nováčky, a tak ochotně vysvětlí a poradí. Naopak mě těší, když už i já můžu předat zkušenosti a pomoci prvoročním kolegům. A tak se pomalu ale jistě dostávám do koloběhu nepsaného pravidla, že pracovně starší kolegové by měli pomáhat mladším, a když jde o vážnější věc, ptáme se vedoucího (in-charge) zakázky.

První dva týdny po nástupu, jsem začal školením na zkoušky ACCA. Upřímně, po létě nabitém zážitky jsem měl být najednou nabitý účetními znalostmi. Ale už v autoškole jsem slyšel motto: „Těžší na cvičišti, lehčí na bojišti“. Byť se zaťatými zuby, zvládl jsem to.

Maličkosti, ale potěší

Benefity se mi načetly hned po nástupu! U nás máme kafeterii a každý rok dostaneme 20 000,-, které můžeme využít na více než 5 000 benefitů. U stážistů se benefity připočítávaly co 3 měsíce, dle odpracovaných hodin.

Znám svůj pracovní plán až do dubna. Opravdu, až do dubna mám naplánované zakázky, a tak už nyní vím, do kterého města se podívám, kdy mám zkoušky ACCA nebo jiná školení, ale hlavně vidím, kdy si můžu vybrat dovolenou. Dokonce vidím, v jakém týmovém složení budeme pracovat, a tak vím, na koho z Ostravských střelců se můžu těšit. Jelikož se týmy s každou zakázkou mění, nemůžete si vypěstovat žádnou ponorku.

Čeho mám více oproti stáži

Více jezdím na inventury, kde kontroluji, zda vše probíhá tak, jak by mělo. Pro mě je super zkušenost vidět různé procesy společností, které auditujeme přímo ve výrobě. Je tak možnost nakouknout do výroby vlaků, automobilů, ale i letadel. Mám pro tebe hádanku: Kolik si myslíš, že má letadlo hlavních křídel? Dvě nebo jen jedno? :-)

Ten „pocit“

Hlavní je však ten „pocit“, který získávám s každým dnem v KPMG. Že se s lidmi, se kterými pracuji, znám už delší dobu, a to nejen z pracovního hlediska, ale i osobního. Znám lépe systém, ve kterém pracujeme, znám pracovní postupy a vím, co se ode mě očekává. Není tam už tolik nejistoty, ale spíše té jistoty, že když budeme pracovat dobře a pečlivě, že se nám to zúročí a třeba příští rok půjdeme o pozici výš a budu mít zase další inspiraci na článek! :-)

 

PS: Odpověď na hádanku v článku: Letadlo má jen jedno velké křídlo. I když my vidíme dvě křídla (na pravé a levé straně), hlavní křídlo je vcelku a vede trupem letadla. 

Volné pozice