Zpět na články

Kreativita všedního dne

Ať už máte jakoukoli představu o práci v Big 4, co se týče našeho forenzního oddělení, určitě vás může spousta věcí překvapit. Velmi častou součástí naší práce jsou totiž kreativní týmové brainstormingy, které se netýkají jen plánování a realizace projektů, business developmentu nebo řešení pracovních zádrhelů, ale i podstatně odlehčenějších témat.

Všeříkající ikony

Není divu, že v dnešní digitální době plné emotikonů, gifů, memů (memí/mem/meme?) a hromady dalších věcí, o kterých ani nevím, psané slovo už tolik neletí. I proto máme k dispozici celou škálu trefných ikonek jednoduše zobrazujících nejběžnější pojmy z různých odvětví, které často využíváme v nabídkách, prezentacích i reportech.

Ne vždycky nám ale obecně dostupné ikony stačí, a tak musíme často rozjet velmi kreativní diskuzi o tom, jak jednoduchým jednobarevným obrázkem zanedbatelné velikosti vyjádřit nejen riziko, ale třeba také přímo riziko podvodu nebo poškození reputace. Často potom musíme zkombinovat několik různých ikon k vytvoření té, kterou potřebujeme. (Těžko říct, jestli to vypovídá o nedostatečné nabídce ikonek, nebo o naší přehnané zálibě v grafickém zobrazení...)

Uhodnete, co obrázky znamenají?

ikonyPřestože význam uvedených ikon je úplně evidentní (aspoň pro mě), možná vás napadne víc možných interpretací. Věřte nebo ne, ale ono není úplně jednoduché v takhle primitivní grafické formě rozlišit například klienty od zaměstnanců… Proto při použití složitějších ikonek vlastní výroby nezapomínáme přidat i slovní popisek, v tomto případě:

1. Ztráta klientů
2. Odliv zaměstnanců
3. Poškození reputace
4. Rizikové transakce

A to není všechno

Přestože vymýšlení ikonek občas může být dost frustrující, obzvlášť když ani (skoro)celotýmový brainstorming neodhalí vhodný způsob jak zobrazit to, co potřebujeme, většinou se u toho docela dobře pobavíme.

A jaká další frustrující/kreativní aktivita nás baví? To bude vzhledem k naší nepsané politice obdarovávání kolegů při různých životních milnících určitě vymýšlení společných dárků. Nikdy se totiž nespokojíme s nudnou poukázkou do restaurace nebo do obchodu, ale snažíme se ji doplnit něčím osobním a hlavně zábavným. To potom končí například u nafukovacích člunů, obřích plyšových pand nebo sady panáků na zednické lžíci se zabudovaným zvonkem na kolo.

Co z toho?

I když američtí vědci nedávno zjistili, že kreativita se ve skutečnosti nachází mezi mozkovými hemisférami, podle zažité terminologie se dá říct, že pravé hemisféry našeho týmu v práci rozhodně nezahálí.

Zatímco přínos naší super schopnosti vymýšlení dárků je nediskutovatelný, těžko říct, jakou přidanou hodnotu s sebou nesou naše sofistikované ikonky, jejich skupinové vymýšlení ale určitě podporuje týmového ducha… a navíc vypadají pěkně :).

Volné pozice