Zpět na články
Právní poradenství

Jak u nás vypadá běžný den advokátního koncipienta?

5. dubna 2018

Odpovědět na otázku položenou v nadpisu není vůbec jednoduché, protože KPMG je jako živý organismus. Neustále se vyvíjí a každý den je jiný. Proto nemůžu říct, že v 9:05 si vždy vychutnávám ranní kávu, v 11:28 sedím na interním meetingu a v 16:00 je čas na čaj o páté. Stereotyp tě tedy rozhodně nečeká. Pokusím se ale uvést pár činností, které se s větší či menší četností opakují, a tedy je můžeš v „běžný“ den zažít.

Interní meetingy

Co by to bylo za „firmu“ bez interních meetingů. Většina z nich je ale u nás velmi efektivních a užitečných. Hádky a křik jako v amerických filmech tedy zpravidla nečekej. Pravidelně se scházíme, abychom se dozvěděli o zajímavých nových judikátech a článcích, novelizacích zákonů v legislativním procesu, a sdíleli navzájem poznatky z projektů, na kterých pracujeme. Ad hoc se pak samozřejmě scházíme v rámci práce na konkrétních zakázkách, když je potřeba se zkoordinovat a rozdělit si práci.

Jednání s klienty

Od určitého věku již koncipienti vědí, že práci nenosí čáp, ale klienti. A osobní kontakt přes veškeré vymoženosti moderní doby zatím nic nenahradí. Máme u nás nyní nové zasedačky s krásným výhledem na Prahu, takže na jednání s klienty se teď všichni vyloženě těšíme.:-)

Vyřizování emailů

Asi nikoho nepřekvapí, že řada úkolů přichází koncipientům skrze maily, prostřednictvím kterých se odehrává i velká část související komunikace. Jelikož jsme ale součástí KPMG, chodí toho emailem mnohem víc - informace o tom, že dnes nefunguje barevná tiskárna v copycentru v mínus nultém podlaží (něco jako nástupiště 9 a 3/4); upozornění, že interní kurýr do Brna tento týden nepojede jako obvykle ve středu, ale až ve čtvrtek (!); „security alert“ o detekovaných kyberhrozbách aneb laskavě na ty odkazy ve spamech neklikejte („thank you for being ever sharp and diligent“); nebo aktuálně pravidelné updaty ohledně rekonstrukce budovy („v noci budou dělníci vrtat otvory v prostorách toalet, ráno již ale budou opět plně k užívání zaměstnanci“). To všechno znamená, že čtením emailů nějaký ten čas každý den zpravidla strávíme.

Přednášky a školení

KPMG nabízí kromě individuálního poradenství též řadu přednášek a školení pro veřejnost. V rámci našich CSR aktivit, kterými jdeme na trhu příkladem, nabízíme například „pro bono“ celou řadu přednášek pro neziskové organizace. Školíme ale i interně naše kolegy z jiných oddělení. Koncipienti tak mohou „prodat“ své znalosti a zkušenosti získané na zakázkách i tímto způsobem. Na oplátku pak máme možnost se sami účastnit jak interních, tak externích školení, o která máme zájem.

Pokud máš k práci v KPMG Legal jakékoliv otázky, můžeš se mi kdykoliv ozvat třeba přes náš Facebook.:-) A nebo se rovnou přihlas - hledáme advokátního koncipienta!

Zpět na články

Mohlo by tě zajímat

Nestíháš číst? Dej nám svůj e-mail a ty nejzajímavější články ti pošleme rovnou do schránky!